I-Mediat tuki yrityksiä yli 230 000 eurolla

I-Medioiden toteuttama Tue paikallista -kampanja auttoi satoja paikallisia yrityksiä kertomaan palveluistaan koronakriisin keskellä.

”Kampanjaan osallistui yli 300 yritystä alueeltamme ja palaute oli pelkästään myönteistä. Kiitos kaikille mukaan lähteneille ennakkoluulottomille yrityksille ja heidän palvelujaan käyttäneille pohjalaisille”, kommentoi I-Medioiden aluemyyntipäällikkö Mervi Marttila.

Maaliskuussa aloitettu kampanja koostui Ilkka-Pohjalaisessa, Eparissa ja Ikkunassa julkaistuista Tue paikallista -sivuista, joilla paikalliset yritykset pääsivät kertomaan palveluistaan.

”Koska tilanne oli keväällä mikä oli, päätimme lähteä tukemaan yrityksiä tarjoamalla poikkeuksellisen edullista mainostilaa lehdissämme. Poikkeusoloista ja ihmisten liikkumisen rajoittamisesta huolimatta yritysten palveluille oli nimittäin tilausta”, Marttila taustoittaa.

Apua monille yrityksille

Tue paikallista -kampanjan hinnat haluttiin koronan aiheuttaman epävarmuuden vuoksi pitää niin matalalla, että jokaisella yrityksellä oli mahdollisuus lähteä mukaan.

”Jos verrataan kampanjahintoja vastaavien mainospaikkojen markkinahintoihin, voidaan sanoa, että I-Mediat tuki paikallisia yrityksiä kampanjan aikana yli 230 000 eurolla. Mikä parasta, Tue paikallista -sivuilla mainostaminen todistetusti toimi ja auttoi monia yrityksiä kevään tilanteessa”, Marttila kertoo.

Tue paikallista oli kaiken kaikkiaan niin positiivinen kokemus, että tulemme nyt kesällä toteuttamaan hiukan vastaavanlaisen kampanjan.”


”Mainonnan pitää tavoittaa helposti ja tässä kävi juuri niin”

Yksi Tue paikallista -sivuilla ahkerasti mainostaneista yrityksistä oli puukalusteita pihaan ja puutarhaan valmistava Lavittatuote Oy Kauhavalta. Soitimme yrittäjä Päivi Kleimolalle ja kävimme läpi kampanjan antia.

Oliko Tue paikallista -sivuilla mainostamisesta teille hyötyä?

”Kyllä oli! Aina kun mainos ilmestyi lehdessä, alkoi asiakkailta tulla kyselyjä. Erityisesti vähittäismyynnissämme näkyi selvä myyntipiikki. Kevät on meille aina se suurin myyntisesonki ja jos katsotaan viimeistä viittä vuotta, näyttäisi siltä, että tämän vuoden kanssa käy oikein hyvin.”

Mikä sai teidät lähtemään mukaan?

”Meillä on tosiaan sesonki huhti-toukokuussa eli tarvitsimme siihen kohtaan mainontaa. Kun korona vielä tuli sitten samaan aikaan, niin vähän jännitimme, että miten käy, kun varasto on täynnä tavaraa. Tue paikallista oli hyvä ja edullinen ratkaisu tähän tilanteeseen.”

Aiotteko jatkossakin hyödyntää lehtimainontaa?

”Kyllä tässä kipinä syttyi. Olemme miettineet, että mainonnan pitää tavoittaa helposti ja tässä kävi juuri niin. Tue paikallista -mainostamisessa oli myös se hyvä puoli, että mainoksia pystyi näyttämään sarjoina ja useamman viikon ajan.”