Digitaaliset ulkonäytöt ovat tuoneet oivan lisän printti- ja digikanavien rinnalle. Alaan myös uskotaan, se on kasvussa valtakunnallisesti ja I-Mediat suunnittelee myös laajentavansa toimintaa Seinäjoen ulkopuolelle.

I-Medioiden tarjooma yrityksille laajentui syksyllä, kun se osti W-Media & Management Oy:n ulkonäyttöliiketoiminnan. Kaupassa I-Mediat sai haltuunsa kuusi screeniä Seinäjoella, seitsemän infonäyttöä kauppakeskuksissa ja kaksi liikuteltavaa mobiscreeniä. Screenit sijaitsevat Seinäjoen vilkkaimmilla paikoilla keskustassa ja liikenneväylien varrella. Ne tavoittavat päivittäin yli 45 000 kulkuneuvoa ja 60 000 asiakaskontaktia.
– Ulkonäytöt ovat hyvä täydennys printti- ja digikanavillemme. Kanavat myös tukevat toisiaan. Esimerkiksi Epari ja Seinäjoen screenit ovat hyvä paketti, jolla tavoitetaan paljon seinäjokisia ja Seinäjoella liikkuvia asiakkaita,
I-Medioiden myyntijohtaja Timo Ranta kuvaa.
– Asiakkaat ovat olleet hyvin kiinnostuneita tästä uudesta aluevaltauksestamme ja kyselevät ahkerasti niiden tuomista mahdollisuuksista. Toisaalta myös myyntimme on ottanut uudet tuotteet innokkaasti mukaan
myyntisalkkuunsa.

TOIMINTA LAAJENEE

Talven aikana I-Medioissa on viilattu screenien tuotantoon liittyviä prosesseja, tuotteistusta ja myyntimateriaaleja. Myös jatkoa on jo mietitty.
– Kuortaneelle on tulossa uusi screeni jo maaliskuussa, ja verkoston laajentaminen myös muille paikkakunnille on työn alla, Ranta kertoo.

Vaasassa ensikokemukset ulkonäyttöliiketoiminnasta saadaan maaliskuussa, kun toinen mobiscreeneistä valjastetaan Vaasan torille puolueiden vaalimainoskampanjoille. 14 neliön screeni toimii omana yksikkönään, eikä
tarvitse erillisiä virta- tai verkkoyhteyksiä. Ranta uskoo, että ulkonäytöt ovat valtakunnallisesti kasvava bisnes ja markkinat ovat niiden osalta positiiviset, mutta isompi asia on täydentää kokonaistarjoomaa yritysasiakkaille.
– Tavoitteenamme on olla jatkossa yritysasiakkaalle kumppani, joka tarjoaa kaiken lähtien suunnittelusta ja päätyen ilmeeksi johonkin meidän kanavistamme.