Project Description

Päivittäistavarakaupan alalla on perinteisesti luotettu printtimainontaan, joka on edelleen toimiva tapa markkinoida esimerkiksi viikon tarjoustuotteita. K-Citymarket Ideapark on kuitenkin halunnut lähteä monipuolistamaan omaa markkinointiviestintäänsä, ja kumppaniksi tähän on valikoitunut entuudestaan tuttu taho, I-Mediat.

”Meillä on lähes 20 vuoden historia I-Medioiden kanssa, sillä olemme tehneet yhteistyötä jo Joupin K-Citymarketin aikoina”, kertoo kauppias Matti Suominen. Tänä aikana myös markkinointi on muuttunut huomattavasti: ”Ihmisiä täytyy tavoittaa eri tavoin kuin aikaisemmin, enää ei pelkät hyvät tarjoukset riitä.”

Advertoriaalit viestivät pintaa syvemmältä ja auttavat erottumaan

K-Citymarket Ideapark on ottanut säännölliseen markkinointiinsa mukaan advertoriaalit, jotka I-Mediat on toteuttanut. Julkaisualustana ovat toimineet saman talon mediat, kuten Ilkka-Pohjalainen ja Pointti-verkkomedia. Uudenlaisen viestintämuodon avulla pystytään tuomaan paremmin esiin muun muassa arvoja, vastuullisuutta, toimintatapoja ja palvelutarjontaa.

Kokoelma advertoriaalejaAdvertoriaalien avulla mainonnassa pääsee pintaa syvemmälle. I-Mediat on toteuttanut K-Citymarket Ideaparkille useita advertoriaaleja.

”Advertoriaalien avulla olemme hakeneet pintaa syvempää sisältöä, jonka avulla voimme avata hieman paremmin kaupan maailmaa ja taustatyötä. Tärkeintä meille kuitenkin on aina se, että asiakas saa jotain hyötyä. Oli se sitten hyvää mieltä, luottamuksen tunnetta tai uutta informaatiota”, avaa Suominen.

Tämä toiminnan tuominen läpinäkyväksi ja lähemmäs ihmisiä onkin nykyään tärkeä osa kaupan viestintää ja merkittävä keino kilpailijoista erottautumiseen.

”Tuotanto alkaa olemaan niin tehokasta ja tarkoin hiottua, että elintarvikkeiden hinnoissa erot ovat nykyään pieniä. Tästä syystä ratkaisevammaksi nousevat nykyään muut asiat, kuten kaupan vastuullisuus, konkreettiset teot ja henkilökunnan saavutettavuus”, kertoo Suominen ja jatkaa: ”Näiden asioiden esille tuomiseen ja taustoittamiseen advertoriaali on ollut erinomainen viestintämuoto.”

Monikanavaisuus tuo markkinoinnin tähän päivään

Kauppias Suominen on ollut tyytyväinen I-Medioiden tarjoamaan monipuolisuuteen ja -kanavaisuuteen. Yksi esimerkki tästä on tapaus, jossa advertoriaalia hyödynnettiin myös Pointissa: ”Näihin olemme saaneet tekstin lisäksi liikkuvaa kuvaa, ja verkossa sisältö tuottaa näkyvyyttä pidemmällä aikavälillä ja tavoittaa hieman erilaista kohderyhmää.”

Käytännön toteutus on erityisesti ollut kauppiaan mieleen advertoriaaleja tehdessä, ja tekstin kirjoittaja nousee tässä kohtaa ratkaisevaan rooliin.

”On käänteentekevää, miten tekstin kirjoittaja ymmärtää yrityksen tarinaa ja sitä, mitä sisällöillä halutaan viestiä. I-Medioiden kanssa tämä yhteissävel on löytynyt hienosti ja kirjoittajien työ on myös koko ajan itsenäisempää, mitä pidemmälle yhteistyö etenee.”

Kauppias Matti SuominenK-Citymarket Ideaparkin kauppias Matti Suominen korostaa kirjoittajan ammattitaidon merkitystä advertoriaalin onnistumisessa.

K-Citymarket Ideaparkissa pohditaan jatkuvasti parhaita mahdollisia markkinointiratkaisuja asiakkailleen ja yritykselleen. Myös paikallisen mediakentän tuntemus on välttämättömyys tuloksellisen markkinoinnin saavuttamiseksi, tästä syystä yhteistyö I-Medioiden kanssa onkin jatkunut jo niin pitkää.

”Luotettava ja perinteikäs, mutta uudistumiskykyinen kumppani, joka sopii kaltaisellemme yritykselle oikein hyvin”, Suominen luonnehtii.

Case: munkit buustaamalla viraalihitiksi

K-Citymarketin aiemmin julkaistu munkkipossuja käsitellyt juttu nostettiin uudelleen framille vapun alla Pointissa sekä Pointin Facebook- ja Instagram-tileillä. Tulokset kertovat selvää kieltä siitä, että buustaus toimi!

  • Facebook-päivitys tavoitti 16 152 henkilöä
  • Facebook-päivitykseen sitoutui 2 071 henkilöä
  • Facebook-päivitys keräsi 63 tykkäystä
  • Pointissa artikkelin lukuaika oli peräti 2 min 12 s
  • Kävijämäärissä nähtiin selvät piikit vapun alla 29.4. ja 30.4.

Tuleeko sinun jutustasi somen viraalihitti? Citymarket Ideaparkin munkkipossut nousivat kaupan myydyimmäksi leipomotuotteeksi! Kysy omallekin aiemmin julkaistulle jutullesi uudelleen nosto.

Haluatko tietää, miten auttaisimme sinun yritystäsi hyödyntämään advertoriaalia markkinoinnissa? Kysy ja me kerromme.