Hyppää sisältöön
Digitaalinen ulkomainonta

1200 hampurilaista 4 tunnissa – screenmainonnan avulla

Kotimaisen pikaruokaketju Rollsin perustaja ja ketjujohtaja Jouko Huumo tietää, miten tapahtumia, tempauksia ja tarjouskampanjoita järjestetään – ja miten niitä markkinoidaan.

Täsmäiskut screeneillä saavat aikaan toimintaa

Vuonna 1988 Seinäjoella perustettu Rolls toimii tätä nykyä franchising-mallilla noin sadan toimipisteen voimin. Rolls käyttää markkinoinnissaan paljon erilaisia lyhytkestoisia tarjouskampanjoita, joiden tarkoituksena on saada väki liikkeelle ja hampurilaisostoksille.

Seinäjoen seudulla Rolls hyödyntää tempaustensa markkinoimisessa Ilkan kattavaa digitaalisen ulkomainonnan verkostoa eli kansankielisemmin sanottuna kaupunkiscreenejä. Jouko Huumo puhuukin täsmäiskumainonnasta avatessaan Rollsin tapaa tehdä screenmainontaa.

”Screenit sopivat hyvin meidän käyttämiin täsmäiskuihin, joissa pyrimme jäämään veretseisauttavilla tarjouksilla liikennevaloissa venttaavien ihmisten verkkokalvoille. Screenmainonta saa aikaan toimintaa ja lisää näkyvyyttä. Toki tarvitaan paljon toistoja, että tuloksia syntyy. Silloin kun mainostetaan, mainosten pitää näkyä screeneillä tiiviiseen tahtiin”, Huumo sanoo.

Rolls mainos screenillä
Rollsin screenmainokset tavoittavat Seinäjoen kaupunkialueella liikkuvat ihmiset.

1200 hampurilaista meni neljässä tunnissa

Hyvä esimerkki Rollsille tyypillisestä tempauksesta täsmäiskumainoksineen nähtiin kesällä 2021. Samaan aikaan kun Seinäjoen kauppatorilla ja keskustorilla pidettiin Meidän Tangot -tapahtuma, järjesti Rolls oman tapahtumansa keskuspuistossa.

Tapahtumaa mainostettiin pari päivää etukäteen voimakkaasti Seinäjoen kaupunkiscreeneillä, ja lisäksi mainontaa oli myös Ilkka-Pohjalaisessa. Paikalla oli Rollsin oma bändi, ohjelmaa lapsille ja kaiken ytimessä tietenkin Rolls on Wheels -hampurilaiskoju, josta kaikki halukkaat saivat helpotusta hampurilaisennälkäänsä. Ja nälkäisiähän riitti.

”Meillä oli käynnissä juustohampurilaistarjous päivällä yhdestätoista kolmeen. Myimme sen neljän tunnin aikana yhteensä 1200 hampurilaista. Ilman screenejä ja mainosta Ilkka-Pohjalaisessa tuota määrää ei olisi myyty”, Huumo kertoo.

”Se on hyvä juttu, että tässä saa kattavan näkyvyyden, kun on oikeasti useampi näyttö hyvillä paikoilla, eikä vain yksittäinen jossain pellonkulmassa. Sitten kun vielä panostaa niin, että mainos näkyy riittävän usein, niin huomaa että mainontaan käytetyt rahat tulee takaisin. Voin suositella screenejä mainoskanavana myös muille”, Huumo sanoo.

Jouko Huumon vinkit screenmainostajille

  • Pidä mainos riittävän simppelinä, älä täytä mainosta tekstillä.
  • Tee rajattuja muutaman päivän täsmäiskuja esimerkiksi tarjousten tai tapahtumien ympärille.
  • Kun mainostat, mainosta kunnolla ja tiiviillä tahdilla, siten mainoksesi huomataan.
  • Älä satsaa kaikkea vain yhdelle näytölle, vaan ota koko kaupunki haltuusi useammalla ulkonäytöllä.

Haluatko sinäkin hankkia lisää asiakkaita screenmainonnan avulla? Tutustu digitaalisen ulkomainonnan verkostoomme ja ota yhteyttä asiantuntijoihimme!

Haku