Project Description

Kauhavan kaupunki toteutti vuosina 2020–2021 laajalti huomiota herättäneen ja paljon kiitosta keränneen Paras Paikka -markkinointikampanjan. I-Mediat oli kumppanina suunnittelemassa ja toteuttamassa kampanjaa.

”Halusimme Paras Paikka -kampanjalla kertoa, miksi Kauhavalla kannattaa asua, yrittää ja lomailla”, avaa kampanjan tavoitteita Kauhavan viestintä- ja markkinointikoordinaattori Petra Karhula.

Monikanavainen markkinointi tavoitti uudet ja nykyiset asukkaat

Kauhavan Paras Paikka -kampanja suunniteltiin alusta pitäen monikanavaiseksi. Markkinointitoimenpiteissä hyödynnettiin mm. lehtimainontaa, somemainontaa, ulkomainontaa, videomainontaa, sisältömarkkinointia, painettua suoramarkkinointia ja TV-mainostakin (lue lisää TV-mainoksen toteuttamisesta ja katso pätkä täällä).


Paras paikka -kampanjan mainoksia näkyi monikanavaisesti mm. screeneillä ja Ilkka-Pohjalaisessa.

”Parasta kampanjassa oli kuntalaistemme osallistaminen. Pyysimme asukkaita itse kertomaan arjestaan Kauhavalla. Ihmiset esiintyivät omilla kasvoillaan ja omin sanoin. Näistä tehtiin mainoksia ja ne vetosivat ihmisiin”, Karhula kertoo.

Paras Paikka -kampanjan tulokset kerätään pidemmällä aikavälillä, mutta onnistumisesta kertoo poikkeuksellisen runsas positiivinen palaute.

”Lähetimme suoramarkkinointikirjeen Kauhavan seudulta Etelä-Suomeen muuttaneille henkilöille, ja tästä tykättiin niin paljon, että osa kirjeittä jääneistä kyseli sen perään. Lisäksi saimme useita someviestejä ja puheluita, joissa kampanjaa kiiteltiin – ja tulipa yhdet kiitokset paluupostissa kirjeitsekin”, Karhula sanoo.

”Ihan sama mitä aletaan tehdä – osaamista löytyy”

I-Mediat oli tiiviisti mukana suunnittelemassa ja toteuttamassa Paras Paikka -kampanjaa aivan sen alkumetreiltä saakka.

”Pyysimme jo kilpailutuksessa alustavia ideoita kampanjan toteutukseen liittyen ja saimme kaksi aika saman suuntaista, hyvin toisiaan täydentävää ideaa. Näin ollen valitsimme kampanjaan I-Medioiden lisäksi toisen pienemmän toimiston, joka on vastannut graafisesta suunnittelusta”, Karhula kertaa yhteistyön alkua.

Paras paikka -kampanjan yhteydessä julkaistut sponsoroidut jutut (kuvaa klikkaamalla pääset lukemaan jutun Pointtiin):

”Se on sellaista asiakkaan asian omakseen ottamista.”

Karhula on tyytyväinen I-Medioilta saamaansa palveluun. Hän kiittelee erityisesti kokonaisvaltaisuutta, joka on pitänyt sisällään koko markkinoinnin skaalan aina ideointivaiheesta siihen, että suunnitellut toteutukset on saatu valmiiksi sovitusti.

”I-Medioiden vahvuus on tarjonnan laajuus. Oikeastaan ihan sama mitä I-Medioiden kanssa aletaan tehdä, osaamista kyllä löytyy. Esimerkiksi kaikki sponsoroidut jutut ovat olleet tosi hyviä. Tykkään myös heidän kyvystään ideoida luovasti ja innostua. Se on sellaista asiakkaan asian omakseen ottamista.”

Paras Paikka -kampanjaa varten I-Medioilla toteutettuja toimenpiteitä:

  • Markkinoinnin suunnittelua ja ideointia
  • TV-mainonta
  • Lehtimainonta
  • Digitaalinen ulkomainonta
  • Painettu suoramarkkinointi
  • Asukkaiden haastatteluvideot somemarkkinointia varten
  • Sponsoroituja juttuja (6 kpl) Ilkka-Pohjalaisen teemaliitteissä ja Pointissa

Haluatko sinäkin onnistua markkinointikampanjan toteuttamisessa? Ota yhteyttä – me autamme kaikessa markkinointiin ja mainontaan liittyvässä.