I-Medioiden tytäryhtiö Somessa.comin uusi palvelu tekee PR-tuotteiden ja -palveluiden jakelusta somevaikuttajille helppoa ja kustannustehokasta.

Somessa.comin lanseeraama PR-tuotteiden verkkokauppa auttaa yrityksiä tavoittamaan PR-näytteidensä testaamisesta kiinnostuneet somevaikuttajat ja heitä seuraavat kuluttajat. Palveluun sisältyy tarvittaessa myös PR-näytteiden jakelu mukaan valituille vaikuttajille.

”PR-tuotteiden verkkokauppamme avulla yritys pystyy kartoittamaan tuotteidensa tai palveluidensa testaamisesta kiinnostuneet vaikuttajat ja toimittamaan PR-näytteet heille. PR-tuotteiden verkkokauppa on toisin sanoen helppo ja vaivaton keino kasvattaa brändin näkyvyyttä sosiaalisen median vaikuttajien avulla”, kertoo Johanna Tidström, Somessa.comin toimitusjohtaja ja toinen perustajista.

Vaikuttajien avulla tuote-esittely tavoittaa kerralla tuhannet ihmiset

Yrityksissä on koettu, että PR-tuotteiden verkkokauppa on ollut pelastus näinä erikoisina aikoina, kun messuja ja monia muita tapahtumia on peruttu ja tuote-esittelyjen tekeminen on hankaloitunut.

”Palvelumme avulla tuotteille ja palveluille on mahdollista saada korvaavaa näkyvyyttä messuille ja esimerkiksi markettimaistajaisille. Itse asiassa tilanne on tavallaan jopa parempi, sillä yksi messuilla jaettu PR-näyte tavoittaa kerralla vain yhden ihmisen, mutta palvelumme ja vaikuttajien avulla yksi hyvin kohdennettu PR-näyte voi tavoittaa jopa tuhansia kuluttajia”, Tidström kertoo.

PR-tuotteiden verkkokauppaPR-tuotteiden verkkokaupassa vaikuttajat, PR-näytteet ja yritykset löytävät toisensa.

PR-tuotteiden verkkokaupan avulla yritykset voivat kohdistaa PR-näytteensä asiasta kiinnostuneille vaikuttajille sen sijaan, että niitä tyrkytettäisiin vain sille harvalukuisille julkkisvaikuttajien joukolle, joiden komerot pullistelevat jo ennestään ilmaistuotteista ja lahjakorteista.

”Suositut ja seuratut julkkisvaikuttajat saavat koko ajan hirveitä määriä yritysten tuotteita, mikä tietenkin johtaa siihen, että suuri osa toimitetuista tuotteista ei koskaan saa toivottua julkisuutta. Palvelumme avulla yritykset voivat olla varmoja, että mukaan lähtevät vaikuttajat ovat aidosti kiinnostuneita heille tarjotuista PR-näytteistä”, Tidström sanoo.

 

Näin PR-tuotteiden verkkokauppa toimii

1. Kaikki alkaa yhteydenotosta, jonka jälkeen vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijamme ideoivat kanssasi sinulle sopivan kampanjakokonaisuuden. Huom. Voit jättää yhteydenottopyynnön täällä.

2. Tarjoamasi PR-tuote tai -palvelu lisätään PR-tuotteiden verkkokauppaan, josta kiinnostuneet vaikuttajat tilaavat tuotteen tai palvelun itselleen.

3. Sinulle toimitetaan lista tuotteesta/palvelusta kiinnostuneista vaikuttajista yhteystietoineen. Listan perusteella voit helposti toimittaa PR-tuotteet tai palvelulahjakortit perille – voit hoitaa itse lähetyksen tai jättää sen meidän huoleksemme. Me tarvittaessa myös personoimme lähetyksen aina paketin ulkoasusta lähtien.

4. Mukaan lähteneet ja valitut vaikuttajat tekevät seuraajilleen sisältöä PR-näytteestäsi. Sinä voit nauttia vaikuttajien antamasta näkyvyydestä somessa ja hyöyntää sitä omissa kanavissasi esimerkiksi positiivisia arvioita jakamalla.

5. Kampanjan jälkeen keräämme vaikuttajien palautteet ja toimitamme ne kootusti sinulle.

Tällä videolla vaikuttaja Sanni Sariola kertoo, miten PR-tuotekampanja toimii mainostajan näkökulmasta:

{% video_player “embed_player” overrideable=False, type=’scriptV4′, hide_playlist=True, viral_sharing=False, embed_button=False, autoplay=False, hidden_controls=False, loop=False, muted=False, full_width=False, width=’1920′, height=’1080′, player_id=’44983721492′, style=” %}

 

Tutustu PR-tuotteiden verkkokauppaan!

Voit tutustua PR-tuotteiden verkkokauppaan ja vaikkapa käynnissä oleviin kampanjoihin osoitteessa shop.somessa.com.