Some-markkinointi

Suomalaiset viettävät viikkotasolla sosiaalisessa mediassa keskimäärin 6 tuntia ja 43 minuuttia*. Sosiaalisen median voikin hyvällä syyllä sanoa olevan kiinteä osa ihmisten nykyarkea. Tämä tarkoittaa sitä, että sosiaalisesta mediasta on tullut yrityksille yksi tärkeimmistä kanavista tavoittaa asiakkaita. Some-markkinoinnin avulla myös sinun yrityksesi voi olla kokonaisvaltaisesti mukana kuluttajien arjessa.

* Dentsu Aegis Network, Consumer Connection System, 2018

Mitä on some-markkinointi ja miten sitä hyödynnetään?

Some-markkinointi on paljon enemmän kuin pelkkää Facebook-mainontaa. Some-markkinoinnin kokonaiskattaus pitää sisällään jatkuvasti kasvavan listan sosiaalisen median kanavia ja niiden sisältä löytyvät monet markkinointimahdollisuudet. On ihan yrityksen omista tarpeista ja tavoitteista kiinni, kuinka some-markkinointia kannattaa toteuttaa. Parhaimmillaan some-markkinointi on kuitenkin tuloksellista, helposti mitattavaa ja edullista.

Yksinkertaisimmillaan some-markkinointi koostuu erilaisista sisällöistä (tekstit, kuvat ja videot), joita jaetaan sosiaalisen median kanavissa. Julkaisut voidaan toteuttaa täysin maksuttomasti, mutta jo pienilläkin rahallisilla panostuksilla julkaisuille voidaan saada paljon suurempi näkyvyys. Lisäksi yritykset voivat hyödyntää sosiaalisen median kanavien omia mainostustyökaluja esimerkiksi tarkemman kohdentamisen tekemiseksi ja tavallisista julkaisuista eroavien mainosviestien julkaisemiseksi. Ammattilaisten toteuttamana some-markkinointi onkin harkittu yhdistelmä sopivia kanavia (Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat, Twitter jne.) sekä maksutonta ja maksullista näkyvyyttä.

Some-markkinointi voi olla täysin myynti edellä tapahtuvaa tai sitten enemmän brändin luomiseen keskittyvää. Pääasia on, että some-markkinointia tekevällä yrityksellä on suunnitelma ja tavoitteet, joihin koko toiminta perustuu. Me I-Medioilla autamme yritystäsi hyödyntämään sosiaalisen median markkinoinnin monet mahdollisuudet!

Jos tarvitset apua some-markkinoinnin suunnitteluun ja toteutukseen, ota yhteyttä markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijoihimme. Me autamme sinua onnistumaan some-markkinoinnissa.

Sosiaalisen median toimisto MySome on osa I-Mediat Oy:tä.

Tutustu muihin markkinointi- ja viestintäpalveluihimme

Ota yhteyttä

I-Mediat myynti

puh. 06 2477 205
myynti@i-mediat.fi

Kotimaisen pikaruokaketju Rollsin perustaja ja ketjujohtaja Jouko Huumo tietää, miten tapahtumia, tempauksia ja tarjouskampanjoita järjestetään – ja miten niitä markkinoidaan.... Lue lisää
I-Mediat
Ilkka-Yhtymään kuuluva I-Mediat Oy on hankkinut 25. elokuuta 2021 tehdyllä kaupalla omistukseensa enemmistöosuuden sosiaalisen median markkinointipalveluihin keskittyvästä MySome Oy:stä. Yrityskauppa toteuttaa Ilkka-Yhtymä-konsernin strategiaa ja laajentaa I-Mediat Oy:n yritysasiakkaille tarjottavien markkinointipalvelujen valikoimaa.... Lue lisää
I-Mediat
”Alavuden kaupunki ja Töysän kunta liittyivät toisiinsa vuonna 2013 muodostaen uuden Alavuden kaupungin. Silloin aloimme miettiä, mikä olisi hyvä tapa viestiä alueen asioista ja mitä kanavia siihen tarvitaan. Yhdeksi viestintäkanavaksi valitsimme lehden,” kertoo Alavuden kaupungin elinvoimajohtaja Ulla Koivisto.... Lue lisää
I-Mediat

Tilaa uutiskirjeemme

Uutiskirjeen tilaajana saat sähköpostiisi markkinoinnin uusimmat kuulumiset ja tiedon mainostusmahdollisuuksista.

Lomakkeen tiedot tallennetaan I-Mediat Oy:n ilmoitusasiakasrekisteriin. Käsittelemme henkilötietoja rekisteriselosteessamme kuvatulla tavalla.

Palvelumme

Kokonaisvaltainen markkinoinnin, myynnin ja mainonnan palvelumallimme auttaa yritystäsi tavoitteiden saavuttamisessa.

Kaikki palvelumme