Hakukonemarkkinointi

Hakukonemarkkinoinnin tai kansankielisemmin Google-markkinoinnin avulla yrityksesi viesti tavoittaa kuluttajat silloin, kun he itse sitä kaipaavat. Mikä olisikaan näkyvyyden kannalta parempaa kuin esimerkiksi kattoremontteja tarjoavana yrityksenä osua hakukoneen käyttäjän silmiin juuri silloin, kun hän on etsinyt kattoremonttiin liittyvää tietoa. Hakukonemarkkinointi on oivallinen väline sekä paikallisen että kansallisen (tai jopa kansainvälisen) näkyvyyden hankkimiseen.

I-Medioiden hakukonemarkkinoinnin palvelut tuottaa tytäryhtiömme Myynninmaailma Oy.

Mitä on hakukonemarkkinointi?

Hakukonemarkkinointi jaetaan yleisesti kahteen kategoriaan, hakusanamainontaan ja hakukoneoptimointiin. Kummankin perimmäisenä tavoitteena on saavuttaa mahdollisimman relevanttia näkyvyyttä hakukoneista.

Hakusanamainonta on hakukoneissa tehtävää maksettua mainontaa (ns. Google-mainonta), jonka avulla yrityksen mainos saadaan näkymään haluttujen hakutermien yhteydessä. Tunnistat hakusanamainokset esimerkiksi Googlen hakutuloksissa siitä, että niiden yhteydessä mainitaan sana ”mainos”. Hakusanamainonnan etuna on se, että luodut mainokset alkavat näkyä heti mainonnan aloittamisesta lähtien ja riittävillä rahallisilla panostuksilla paikka hakutulosten yläosassa on otettavissa nopeastikin näppeihin. Hakusanamainonnan teho kuitenkin lakkaa sillä sekunnilla, kun mainonta lopetetaan.

Hakukoneoptimointi puolestaan lähestyy samaa asiaa siitä näkökulmasta, että yrityksen oman verkkosivuston sisällöt optimoidaan hakukonenäkyvyyden osalta mahdollisimman hyvin, jotta sivut näkyisivät luonnostaan eli orgaanisesti jo ensimmäisten hakutulosten joukossa. Hakukoneoptimoinnin etuna on se, että kun yrityksesi on päässyt sisältöä optimoimalla hakutulosten kärkijoukkoon, ei yhdestäkään orgaanisesti tulleesta sivustovierailijasta tarvitse maksaa mitään (vs. hakusanamainonta, jossa jokainen klikkaus tietää myös kustannuksia). Hakukoneoptimoinnin avulla saavutettu kärkipaikka on myös maksettua mainontaa pysyvämpi tapa pysyä hakutulosten kärjessä – sivusi näkyy käyttäjille osuvilla hakutermeillä kellon ympäri, ilman budjettirajoituksia. Hakukoneoptimointi ei kuitenkaan ole täysin ilmaista sekään, vaan se vaatii pitkäjänteistä ja jatkuvaa sivustosisältöjen kehittämistä eli niin aikaa, rahaa kuin osaamistakin.

Tehokas hakukonemarkkinointi hyödyntää sekä hakusanamainontaa että hakukoneoptimointia. Nämä kaksi hieman erityyppistä markkinoinnin muotoa tukevat toisiaan ja oikein käytettynä ne muodostavat kokonaisuuden, jonka avulla yrityksenne näkyvyys paranee ja myynti kasvaa.

Laitetaanko myös sinun yrityksesi hakukonenäkyvyys kuntoon? Meillä I-Medioilla ja etenkin tytäryhtiöllämme Myynninmaailmalla on vuosien kokemus tuloksellisen hakukonemarkkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta, joten voit luottaa, että avullamme saavutat toivotut tulokset hakukonemarkkinoinnin kentällä.

Tutustu muihin markkinointi- ja viestintäpalveluihimme

Ota yhteyttä

I-Mediat yritysmyynti
puh. 06 2477 205
myynti@i-mediat.fi

Helatorstai vaikuttaa Ilkka-Pohjalaisen aineistoaikatauluihin ja mainostilavarauksiin. Lue vaikutukset tästä artikkelista.... Lue lisää
I-Mediat
Pirjon Pakari on vuonna 1985 perustettu lähileipomo, joka on omistautunut leipomaan maukasta ja terveellistä leipää puhtaista kotimaisista raaka-aineista. Pirjon Pakarin lähileipomot ja verkkokauppa palvelevat herkullisen leivän ystäviä ympäri Suomen.... Lue lisää
I-Mediat
ASIAKASTIEDOTE 22.4.2020 Kaikki toimintomme jatkuvat lomautuksista ja vallitsevasta tilanteesta huolimatta. Pidetään yhdessä liiketoiminnan pyörät pyörimässä!... Lue lisää
I-Mediat

Tilaa uutiskirjeemme

Uutiskirjeen tilaajana saat sähköpostiisi markkinoinnin uusimmat kuulumiset ja tiedon mainostusmahdollisuuksista.

Palvelumme

Kokonaisvaltainen markkinoinnin, myynnin ja mainonnan palvelumallimme auttaa yritystäsi tavoitteiden saavuttamisessa.

Kaikki palvelumme