Natiivimainonta verkossa

Natiivimainonta on toimitukselliseen tapaan tehty informatiivinen mainos. Siinä missä perinteisessä ilmoitusmainonnassa luotetaan ytimekkäisiin mainoslauseisiin ja suoraviivaisiin kehotuksiin, on natiivimainoksissa mahdollisuus käyttää hienovaraisempaa ilmaisua. Luotettavan mediaympäristön yhteyteen huolellisesti suunniteltu ja toteutettu natiivimainonta on tehokas ja vaikuttava mainonnan muoto.

Natiivimainonnan avulla voit kertoa ilmoitusmainosta tarkemmin yrityksesi palveluista ja tuotteista – tai vaikkapa tulevaisuuden suunnitelmista. Natiivimainoksessa voit keskittyä esimerkiksi vinkkeihin, ohjeisiin ja resepteihin. Näin yrityksesi pystyy asemoimaan itsensä kuluttajien mielissä luotettavaksi ja hyödylliseksi toimijaksi.

Lue artikkelimme natiivimainonnasta ja tiedät, miksi I-Medioiden myyntipäällikkö Marko Valli suosittelee natiivimainonnan hyödyntämistä osana monikanavaista markkinointia.

> Siirry lukemaan artikkeli

Natiivimainonnan toteuttaminen

Natiivimainos (jota joskus kutsutaan myös mainostajan artikkeliksi) toteutetaan lehtiemme verkkosivuilla kaksiosaisena. Verkkosivun etusivulla uutisvirran joukossa on nostoa muistuttava natiivinosto, jota klikkaamalla lukija pääsee erilliselle sivulle, jonne on koottu natiivimainoksen sisältö. Natiivimainoksen yhteydessä käytetään aina mainintaa ”MAINOS”, ettei lukija sekoita sitä lehden journalistiseen sisältöön.

Artikkelisivu voi sisältää tekstin lisäksi esim. videoita, linkkejä, testejä, kyselyjä, lomakkeita tms. Natiivimainontaa on mahdollista toteuttaa kaikkien lehtibrändiemme verkkosivuilla. Natiivimainoskampanjan artikkelisivu on näkyvillä 3 kuukautta kampanjan aloituspäivästä lähtien ja poistuu sen jälkeen näkyviltä.

Muista myös sponsoroidut jutut

Sponsoroidut jutut ovat ammattikirjoittajien laatimia artikkeleita, joissa yritykset pääsevät kertomaan haluamistaan asioista valitun aiheen sisällä. Sponsoroitu juttu on samaan tapaan maksettua mainontaa kuin natiivimainonta, mutta sponsoroitu juttu ei ole yrityksen itsensä tuottamaa sisältöä, vaan siinä yritys esiintyy haastateltavan ja asiantuntijan roolissa. Sponsoroidun jutun yläosassa lukee “Sponsoroitu juttu”. Sponsoroituja juttuja julkaistaan kaupallisissa teemaliitteissämme sekä kaupallisen sisällön verkkojulkaisemiseen keskittyvällä Pointti-sivustolla.

Tutustu myös muihin verkkomainonnan muotoihin

Ota yhteyttä

I-Mediat yritysmyynti puh. 06 2477 205 myynti@i-mediat.fi

Hyviä uutisia sanomalehtimainostajille! Sanomalehti on vahvistanut ykkösasemaansa suomalaisten luotettavimpana mediana.... Lue lisää
I-Mediat
Prima Power halusi juhlistaa joustavien valmistusjärjestelmien ja automaattisten varastoratkaisujen eli The SYSTEMin 30-vuotista taivalta mainosvideolla. Videota lähdettiin suunnittelemaan alkuvuodesta ja käsikirjoitus oli valmiina helmikuussa.... Lue lisää
I-Mediat
Mainonnan mittaamiseen ja optimointiin liittyvä keskustelu on kerännyt digitalisoitumisen myötä yhä kovempia kierroksia. Mitattavuuden merkityksen korostuessa moni markkinoija ja mainostaja on alkanut vaatia vastaavaa mitattavuutta myös lehtimainonnalta.... Lue lisää
I-Mediat

Tilaa uutiskirjeemme

Uutiskirjeen tilaajana saat sähköpostiisi markkinoinnin uusimmat kuulumiset ja tiedon mainostusmahdollisuuksista.

Palvelumme

Kokonaisvaltainen markkinoinnin, myynnin ja mainonnan palvelumallimme auttaa yritystäsi tavoitteiden saavuttamisessa.

Kaikki palvelumme