Digilehtimainonta

Painettujen lehtiemme digitaalisia näköislehtiä kutsutaan digilehdiksi. Digilehtimainonta on siis näköislehden yhteydessä toteutettavaa mainontaa. Digilehtimainonnan avulla yrityksesi viesti tavoittaa lehtensä digimuodossa lukevat ihmiset ja se sopii erinomaisesti tukemaan painetussa lehdessä toteutettavaa mainontaa. Digilehtiemme potentiaalinen lukijakunta on hyvin laaja: digilehtien lukuoikeus sisältyy kaikkien tilattavien lehtiemme yhdistelmätilauksiin (printti+digi) sekä digitilauksiin.

Digilehtimainonnan toteuttaminen

Digilehtimainonta käsittää muutamia erilaisia mainosmuotoja. Kokonaisen sivun kokoisilla etu- ja välisivumainoksilla saat huomiota koko sivun laajuudelta, kun taas Klikki-mainoksen avulla voit tehdä lehdessä julkaistusta mainoksestasi digilehdessä interaktiivisen. Kokonaisuuden täydentävät artikkelimainokset, jotka näkyvät digilehden kautta lukutilaan avattujen artikkelien yhteydessä.

Välisivumainos on koko sivun kokoinen mainos, joka näkyy digilehden lukusovellusta käytettäessä tabletilla tai puhelimella. Käyttäjä saapuu mainokseen ja poistuu mainoksesta samaan tapaan pyyhkäisemällä kuin hän vaihtaisi digilehdessä sivua. Mainos voi sisältää myös rich media -muotoja, kuten kuvakaruselleja, 3D-kuutioita (kuvasarja, jossa jokaisella kuvalla on oma osoitteensa) tai videomainontaa.

Välisivumainos on näppärä, huomiota herättävä ja edullinen tapa tavoittaa digilehtien lukijat.

Etusivumainos vastaa muuten välisivumainosta, mutta se näkyy lehden mobiilisovellusta käytettäessä digilehden etusivulla. Eli kun lukija avaa digilehtisovelluksesta päivän lehden, näkee hän ensimmäisenä etusivumainoksen. Huom. iPhonea käytettäessä etusivumainos näkyy sovelluksen toisella välilehdellä.

Etusivumainoksella varmistat, että yrityksesi viesti tavoittaa kaikki sovelluksen käyttäjät.

Siinä missä välisivumainos sopii sellaisillekin mainostajille, jotka eivät mainosta painetussa sanomalehdessä, on Klikki-mainonta täysin printtimainontaa tukeva digilehtimainonnan muoto. Printtilehdessä julkaistuun mainokseesi on mahdollista liittää digilehdessä ns. Klikki, jolloin mainosta klikkaamalla lukija siirtyy suoraan yrityksesi kotisivuille, kampanja- tai tarjoussivulle.

Klikin avulla mainoksesi saa enemmän tehoa, sillä klikattavan mainoksen CTR (Click Through Rate) eli klikkausprosentti on jopa 5 kertaa isompi kuin normaalin bannerin. Klikki-mainonnan avulla voit ohjata asiakkaasi ennakkoon määrittelemällesi sivulle, jossa voit tarjota lisätietoa tai vaikka erikoistarjouksia. Klikillä saat asiakkaasi helposti askeleen lähemmäs ostopäätöstä.

Artikkelimainos näkyy digilehdessä avatun artikkelin ala-osassa. Käytännössä digilehteä lukeva henkilö on tässä tapauksessa klikannut jonkin lehden artikkeleista auki omaan artikkelinäkymään ja tässä näkymässä lehtijutun jälkeen on paikka artikkelimainokselle. Artikkelimainos näkyy sekä digilehden desktop-versiossa että mobiilisovelluksessa. Artikkelimainoksien näkyvyys myydään kerralla koko viikoksi.

Tutustu myös muihin verkkomainonnan muotoihin

Ota yhteyttä

I-Mediat yritysmyynti
puh. 06 2477 205
myynti@i-mediat.fi

I-Mediat Oy:n markkinointikampanja Mahdoton tehtävä Pohjanmaalla valottaa uuden maakuntamedian ensivaiheita ja innostaa alueen ihmisiä osallistumaan rakennustyöhön.... Lue lisää
I-Mediat
Eparin ja Ikkunan ilmestymisessä on poikkeuksia vuoden 2019 joulun ja uudenvuoden aikaan. Lue tästä artikkelista, miten poikkeukset vaikuttavat mainostilavarausten tekemiseen ja mainosmateriaalien toimittamiseen.... Lue lisää
I-Mediat
Ilkan ja Pohjalaisen ilmestymisessä on poikkeuksia loppuvuoden 2019 ja vuodenvaihteen juhlapyhien ympärillä. Poikkeukset vaikuttavat mainostilavarausten tekemiseen ja mainosmateriaalien toimittamiseen tässä artikkelissa esitetyllä tavalla.... Lue lisää
I-Mediat

Tilaa uutiskirjeemme

Uutiskirjeen tilaajana saat sähköpostiisi markkinoinnin uusimmat kuulumiset ja tiedon mainostusmahdollisuuksista.

Palvelut

Kokonaisvaltainen markkinoinnin, myynnin ja mainonnan palvelumallimme auttaa yritystäsi tavoitteiden saavuttamisessa.

Kaikki palvelumme