Premium-mainonta sanomalehdessä

Haluatko, että yrityksesi viesti varmasti huomataan? Sanomalehtien premium-mainonta tarkoittaa mainontaa sellaisissa mainospaikoissa, joissa mainoksella on mahdollisuus saavuttaa kaikkein paras huomioarvo. Premium-mainonta on hyvä valinta silloin, kun tavoitteena on kiinnittää kerralla mahdollisimman laajan yleisön huomio.

Premium-mainospaikat käytännössä

Premium-mainospaikkoja ovat etusivun ohella mm. lisäetusivu, keskiaukeama, keskiaukeaman kiinteä tai irrallinen liite ja muut huomioarvoltaan merkittävien aukeamien mainospaikat.

Lisäetusivu on ikään kuin kokosivun mainos lehden varsinaisen toimituksellisen etusivun päällä. Lisäetusivun avulla yrityksesi voikin olla näyttävästi esillä ensimmäisellä sivulla – koko tabloid-koon laajuudelta. Näin varmistat, että kun asiakkaasi poimii aamun lehden, kohtaa hän ensimmäisenä sinun yrityksesi viestin. Lisäetusivu myydään osana monikanavaista etusivua, johon kuuluu lisäetusivun lisäksi digietusivu. Näin varmistamme mainoksellesi myös monikanavaisen näkyvyyden. Digietusivu on tavoittava bannerimainospaikka, joka näkyy Ilkka-Pohjalaisen verkkosivuilla vieraileville. Se mukailee ulkoasultaan painetun lehden etusivua ja se näkyy muun verkkosivusisällön päällä ensimmäisenä, kun sivustolle saavutaan.

Kun lisäetusivun mainospaikka on käytössä, vapautuu myös lisäetusivun kääntöpuolella oleva sivu mainostamisen tarpeisiin. Lisäetusivun kääntöpuoli on kustannustehokas ratkaisu näkyvään kokosivun mainontaan. Lisäetusivun kääntöpuolen mainospaikat ovat kuitenkin riippuvaisia varsinaisen lisäetusivun menekistä, joten niiden tilannetta kannattaa tiedustella suoraan mediamyynnistämme.

Sanomalehden etusivun alaosan mainospaikkojen avulla yrityksesi saa nostettua viestinsä päivän ykkösuutisten rinnalle ja vieläpä kaiken lisäksi kohtuullisen edullisesti.

Keskiaukeaman kiinteä nelisivuinen liite on oivallinen tapa saada kerrottua lukijoille kerralla paljon informaatiota. Esimerkiksi isompien tapahtumien tai tarjouskampanjan markkinointi onnistuu keskiaukeaman kiinteän liitteen avulla. Keskiaukeaman kiinteä liite on nidottu kiinni runkolehteen.

Joko tabloid- tai broadsheet-kokoinen keskiaukeaman irrallinen liite on näyttävä ja lukijan huomion taatusti kiinnittävä kokonaisuus. Erilliseen liitteeseen voit rakentaa juuri mieleisesi näköisen ja laajuisen mainoskokonaisuuden. Jos yritykselläsi on esimerkiksi käynnistymässä laaja, useita tuotteita koskeva tarjouskampanja, on irrallinen liite tehokas tapa saada kaikki tarjoustuotteisiin liittyvä tieto välitettyä potentiaalisille asiakkaille. Liite julkaistaan sanomalehden välissä keskiaukeamalla irrallisena kokonaisuutena.

Tutustu myös muihin sanomalehtimainonnan muotoihin

Ota yhteyttä

I-Mediat myynti

puh. 06 2477 205
myynti@i-mediat.fi

”Alavuden kaupunki ja Töysän kunta liittyivät toisiinsa vuonna 2013 muodostaen uuden Alavuden kaupungin. Silloin aloimme miettiä, mikä olisi hyvä tapa viestiä alueen asioista ja mitä kanavia siihen tarvitaan. Yhdeksi viestintäkanavaksi valitsimme lehden,” kertoo Alavuden kaupungin elinvoimajohtaja Ulla Koivisto.... Lue lisää
I-Mediat
Sisältömarkkinointi on yksi tehokkaimmista keinoista luoda ja nostaa yrityksen brändiä. Itse rakastan henkilötarinoita ja datan mukaan niitä rakastavat muutkin.... Lue lisää
I-Mediat
Juhannus vaikuttaa Ilkka-Pohjalaisen aineistoaikatauluihin ja ilmoitustilavarauksiin. Lue vaikutukset tästä artikkelista.... Lue lisää
I-Mediat

Tilaa uutiskirjeemme

Uutiskirjeen tilaajana saat sähköpostiisi markkinoinnin uusimmat kuulumiset ja tiedon mainostusmahdollisuuksista.

Palvelumme

Kokonaisvaltainen markkinoinnin, myynnin ja mainonnan palvelumallimme auttaa yritystäsi tavoitteiden saavuttamisessa.

Kaikki palvelumme