Perusmainonta sanomalehdessä

Sanomalehden perusmainospaikat ovat varma ja edullinen tapa tehdä yrityksesi mainontaa. Perusmainontaa tehdään sanomalehden päivittäisten sisältöjen yhteydessä. Perusmainonnan avulla varmistat yrityksellesi näkyvyyden luotettujen ja luettujen uutisjuttujen sekä muiden toimituksellisten sisältöjen rinnalla. Perusmainonnan mainospaikat taipuvat moniin tarkoituksiin ja mainoskokoihin – voit myös sijoittaa mainoksesi lehden tiettyyn osioon ja siten kohdistaa viestisi lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan.

Perusmainospaikat käytännössä

Perusmainospaikat löytyvät sanomalehden uutisjuttujen lomasta tai toimituksellisesta ympäristöstä. Lisäksi perusmainontaa voidaan tehdä lehden muillakin mainospaikoilla, kuten kuluttajailmoituksia (esim. kuolinilmoitukset ja perheilmoitukset) sisältävillä sivuilla.

Uutisympäristössä mainospaikat sijaitsevat uutisjuttujen yhteydessä lehden alkupäässä. Uutisympäristössä julkaistun mainoksen avulla yrityksesi viesti osuu siis silmään heti, kun lehti avataan.

Toimituksellinen ympäristö on tiettyjen aiheiden ympärille koottuja laajempia lehden osioita. Maakuntalehtemme Ilkka-Pohjalaisen osalta toimituksellista ympäristöä ovat mm. Kulttuuri-, Urheilu- ja Menot-sivut. Toimituksellisen ympäristön avulla pystyt kohdistamaan mainoksesi esimerkiksi kulttuurisisällöistä kiinnostuneille lukijoille.

Muut perusmainospaikoiksi luokeltavat sanomalehtien ilmoituspaikat sisältävät muun muassa kuolinilmoitusten ja perheilmoitusten yhteydessä olevat mainospaikat, työpaikka- ja koulutusilmoittelun sekä luokitellun ilmoittelun. Lisäksi tähän kategoriaan kuuluvat Sää-, Sarjakuva- sekä Radio ja televisio -sivujen mainospaikat.

Tutustu myös muihin sanomalehtimainonnan muotoihin

Ota yhteyttä

I-Mediat yritysmyynti puh. 06 2477 205 myynti@i-mediat.fi

Prima Power halusi juhlistaa joustavien valmistusjärjestelmien ja automaattisten varastoratkaisujen eli The SYSTEMin 30-vuotista taivalta mainosvideolla. Videota lähdettiin suunnittelemaan alkuvuodesta ja käsikirjoitus oli valmiina helmikuussa.... Lue lisää
I-Mediat
Mainonnan mittaamiseen ja optimointiin liittyvä keskustelu on kerännyt digitalisoitumisen myötä yhä kovempia kierroksia. Mitattavuuden merkityksen korostuessa moni markkinoija ja mainostaja on alkanut vaatia vastaavaa mitattavuutta myös lehtimainonnalta.... Lue lisää
I-Mediat
Lataa tuhansiin tutkittuihin mainoksiin perustuva opas sanomalehtimainonnan tekemisestä.... Lue lisää
I-Mediat

Tilaa uutiskirjeemme

Uutiskirjeen tilaajana saat sähköpostiisi markkinoinnin uusimmat kuulumiset ja tiedon mainostusmahdollisuuksista.

Palvelumme

Kokonaisvaltainen markkinoinnin, myynnin ja mainonnan palvelumallimme auttaa yritystäsi tavoitteiden saavuttamisessa.

Kaikki palvelumme