Natiivimainonta printissä – advertoriaali

Kun verkkoympäristössä puhutaan yleisesti natiivimainonnasta, tarkoittaa printin puolella termi advertoriaali tai mainostajan artikkeli samaa asiaa. Advertoriaali on toimitukselliseen tapaan tehty informatiivinen mainos. Se on mainostajalle kiinnostusta herättävä ja uskottava tapa oman kohderyhmän lähestymiseen. Se informoi, ratkaisee ongelmia ja antaa lukijalle uusia ideoita.

Advertoriaalin suunnittelussa tärkeintä on huomioida se, että lukija kokee saavansa advertoriaalin sisällöstä hyötyä. Yhdessä luotettavan mediaympäristön kanssa huolellisesti suunniteltu ja toteutettu advertoriaali on huomioarvoltaan jopa perinteistä mainosta tehokkaampi ja vaikuttavampi mainonnan muoto.

Advertoriaali mukautuu mainostajan tarpeisiin

Advertoriaali voidaan julkaista I-Medioiden painetuissa lehdissä, lehtien verkkosivuilla tai molemmissa. Lehdessä advertoriaali julkaistaan ilmoitusmoduulipaikoilla.

Mainostaja voi päättää myös advertoriaalin ulkoasusta. Se sisältää usein tekstin lisäksi esimerkiksi kuvia ja ilmoittajan logon sekä yhteystiedot. Advertoriaalin yhteydessä käytetään kuitenkin aina mainintaa ”MAINOS”, ettei lukija sekoita sitä lehden journalistiseen sisältöön.

Hyvä advertoriaali

  • on helposti lähestyttävä
  • välttää myyntipuheita
  • tarjoaa hyödyllistä informaatiota
  • yllättää ja ilahduttaa
  • tarjoaa ratkaisuja ja vinkkejä
  • tuottaa lisäarvoa
  • kertoo avoimesti, kuka on sisällön takana.

Muista myös sponsoroidut jutut

Sponsoroidut jutut ovat ammattikirjoittajien laatimia artikkeleita, joissa yritykset pääsevät kertomaan haluamistaan asioista valitun aiheen sisällä. Sponsoroitu juttu on samaan tapaan maksettua mainontaa kuin advertoriaali, mutta sponsoroitu juttu ei ole yrityksen itsensä tuottamaa sisältöä, vaan siinä yritys esiintyy haastateltavan ja asiantuntijan roolissa. Jotta lukijoille olisi selvää, milloin kyseessä on sponsoroitu juttu, lisätään tekstin yläosaan “Sponsoroitu juttu”. Sponsoroituja juttuja julkaistaan kaupallisissa teemaliitteissämme sekä kaupalliseen sisältöön keskittyvällä Pointti-sivustolla.

Tutustu myös muihin sanomalehtimainonnan muotoihin

Ota yhteyttä

I-Mediat yritysmyynti puh. 06 2477 205 myynti@i-mediat.fi

Prima Power halusi juhlistaa joustavien valmistusjärjestelmien ja automaattisten varastoratkaisujen eli The SYSTEMin 30-vuotista taivalta mainosvideolla. Videota lähdettiin suunnittelemaan alkuvuodesta ja käsikirjoitus oli valmiina helmikuussa.... Lue lisää
I-Mediat
Mainonnan mittaamiseen ja optimointiin liittyvä keskustelu on kerännyt digitalisoitumisen myötä yhä kovempia kierroksia. Mitattavuuden merkityksen korostuessa moni markkinoija ja mainostaja on alkanut vaatia vastaavaa mitattavuutta myös lehtimainonnalta.... Lue lisää
I-Mediat
Lataa tuhansiin tutkittuihin mainoksiin perustuva opas sanomalehtimainonnan tekemisestä.... Lue lisää
I-Mediat

Tilaa uutiskirjeemme

Uutiskirjeen tilaajana saat sähköpostiisi markkinoinnin uusimmat kuulumiset ja tiedon mainostusmahdollisuuksista.

Palvelumme

Kokonaisvaltainen markkinoinnin, myynnin ja mainonnan palvelumallimme auttaa yritystäsi tavoitteiden saavuttamisessa.

Kaikki palvelumme