Natiivimainonta printissä – advertoriaali

Kun verkkoympäristössä puhutaan yleisesti natiivimainonnasta, tarkoittaa printin puolella termi advertoriaali tai mainostajan artikkeli samaa asiaa. Advertoriaali on toimitukselliseen tapaan tehty informatiivinen mainos. Se on mainostajalle kiinnostava ja uskottava tapa oman kohderyhmän lähestymiseen. Se informoi, ratkaisee ongelmia ja tuo uusia ideoita.

Advertoriaalin suunnittelussa tärkeintä on huomioida se, että lukija kokee saavansa advertoriaalin sisällöstä hyötyä. Yhdessä luotettavan mediaympäristön kanssa huolellisesti suunniteltu ja toteutettu advertoriaali on huomioarvoltaan perinteistä mainosta tehokkaampi ja vaikuttavampi mainonnan muoto.

Advertoriaali mukautuu mainostajan tarpeisiin

Advertoriaali voidaan julkaista I-Medioiden painetuissa lehdissä, lehtien verkkosivuilla tai molemmissa. Lehdessä advertoriaali julkaistaan ilmoitusmoduulipaikoilla.

Mainostaja voi päättää myös advertoriaalin ulkoasusta. Se sisältää usein tekstin lisäksi esimerkiksi kuvia ja ilmoittajan logon sekä yhteystiedot. Advertoriaalin yhteydessä käytetään kuitenkin aina mainintaa ”MAINOS”, ettei lukija sekoita sitä lehden journalistiseen sisältöön.

Hyvä advertoriaali

  • on helposti lähestyttävä
  • välttää myyntipuheita
  • tarjoaa hyödyllistä informaatiota
  • yllättää ja ilahduttaa
  • tarjoaa ratkaisuja ja vinkkejä
  • tuottaa lisäarvoa
  • kertoo avoimesti, kuka on sisällön takana.

Muista myös sponsoroidut jutut

Sponsoroidut jutut ovat ammattikirjoittajien laatimia artikkeleita, joissa yritykset pääsevät kertomaan haluamistaan asioista valitun aiheen sisällä. Sponsoroitu juttu on samaan tapaan maksettua mainontaa kuin advertoriaali, mutta sponsoroitu juttu ei ole yrityksen itsensä tuottamaa sisältöä, vaan siinä yritys esiintyy haastateltavan ja asiantuntijan roolissa. Jotta lukijoille olisi selvää, milloin kyseessä on sponsoroitu juttu, lisätään tekstin yläosaan “Sponsoroitu juttu”. Sponsoroituja juttuja julkaistaan kaupallisissa teemaliitteissämme.

Tutustu myös muihin sanomalehtimainonnan muotoihin

Ota yhteyttä

I-Mediat yritysmyynti
puh. 06 2477 205
myynti@i-mediat.fi

Pääsiäinen vaikuttaa lehtiemme aineistoaikatauluihin ja ilmoitustilavarauksiin. Lue lehtikohtaiset vaikutukset tästä artikkelista.... Lue lisää
I-Mediat
I-Mediat haluaa osaltaan auttaa yrityksiä selviämään vallitsevasta tilanteesta. Näkyvyys, tavoittavuus sekä markkinoinnin, myynnin ja viestinnän tuki ovat ne kortit, jotka me lyömme nyt pöytään.... Lue lisää
I-Mediat
On selvää, että elämme nyt erikoisia aikoja. Koronaepidemia on asettanut myös yritysten ja organisaatioiden viestinnän poikkeuksellisten haasteiden eteen. Vaikka terveys ja hyvinvointi menee oikeutetusti kaiken muun edelle, emme voi jättää liiketoimintaa tuuliajolle.... Lue lisää
I-Mediat

Tilaa uutiskirjeemme

Uutiskirjeen tilaajana saat sähköpostiisi markkinoinnin uusimmat kuulumiset ja tiedon mainostusmahdollisuuksista.

Palvelumme

Kokonaisvaltainen markkinoinnin, myynnin ja mainonnan palvelumallimme auttaa yritystäsi tavoitteiden saavuttamisessa.

Kaikki palvelumme