Sanomalehtien digitaaliset versiot tarjoavat mainostajille mahdollisuuden tavoittaa asiakkaansa kokonaan uudenlaisilla mainosmuodoilla ja virittää perinteisten lehtimainosten tehoa.

Sanomalehti ei enää tarkoita vain käsin hypisteltävää paperista versiota. Moni lukee tätä nykyä päivän lehtensä digitaalisessa muodossa puhelimen tai tabletin ruudulta. I-Medioiden julkaisema Ilkka-Pohjalaisen digilehti tavoittaa kaikissa eri muodoissaan jo lähes 25 000 lukijaa joka viikko.

Päällisin puolin digilehti on painetun sanomalehden digitaalisessa muodossa julkaistu näköisversio, jota on mahdollista lukea mobiililaitteilla tai työpöytäversiona. Mainostajan näkökulmasta digilehti tarkoittaakin lisää näkyvyyttä painetussa lehdessä julkaistulle mainokselle – mutta tässä ei ole koko totuus.

Digilehti avaa kokonaan uusia mahdollisuuksia mainostajille. Mainostajien kannalta tervetulleita ovat erityisesti digilehden interaktiiviset ominaisuudet. Digilehtiversiota varten lehtimainoksia voidaan rikastaa esimerkiksi ohjaamalla mainosta klikkaava lukija suoraan mainostajan omille sivuille.

Digilehtimainonnan mahdollistamista kokonaan uusista mainosmuodoista paras esimerkki on kuitenkin välisivumainos.

Välisivumainos on digilehtimainonnan kuningas

Ilkka-Pohjalaisessa ja kaikissa paikallislehdissämme (Jurvan Sanomat, Järviseutu, Komiat, Suupohjan Sanomat ja Viiskunta) käytössä oleva välisivumainos on uniikki tapa saada tavoittavaa näkyvyyttä digilehdessä.

Heinäkuun 2020 tilastoja tutkimalla selviää, että Ilkka-Pohjalaisen digilehdessä nähtyjä välisivumainoksia klikataan parhaimmillaan yli kymmenkertaisesti verrattuna lehden verkkosivuilla näytettäviin mainosbannereihin.

Miksi välisivumainos sitten on niin tehokas mainosmuoto?

Syy löytyy sen vangitsevuudesta: välisivumainos on käytännössä koko näytön kokoinen mainos. Se on ikään kuin kokosivun mainos keskellä lehteä. Digilehteä selaava käyttäjä saapuu välisivumainokseen ja poistuu mainoksesta sivulle pyyhkäisemällä tai näytön reunassa olevaa nuolta klikkaamalla. Välisivumainoksella on siis hyvin helppo saada lukijan sataprosenttinen huomio.

Välisivulla mainostaja saa lehteä lukevan täyden huomion.

Välisivumainoksen avulla mainostaja saa lukijan täyden huomion. Kuvassa Ilkka-Pohjalaisen digilehdessä julkaistu välisivumainos mobiililaitteella katsottuna.

Välisivumainos on näppärä ja edullinen tapa tavoittaa digilehtien lukijat ja varmistaa, että oma viesti tulee huomatuksi. Lisäksi välisivumainokset niin maakuntalehdessä kuin paikallislehdissäkin hyötyvät siitä, että mainos tavoittaa lukijan nimenomaan luotettavaksi koetussa ympäristössä.

Välisivumainos sopii hyvin myös sellaisille mainostajalle, joka ei mainosta painetussa sanomalehdessä. Välisivumainoksessa voi olla kuvan ja tekstin lisäksi videota tai se voi olla useammasta kuvasta koostuva 3D-kuutio, jonka jokaisesta kuvasta on linkitys mainostajan sivuille.

Kysy lisää välisivumainoksesta ja digilehtimainonnasta

Voitko kuvitella yrityksesi mainoksen seuraavan Ilkka-Pohjalaisen digilehden parhaimmalle välisivumainospaikalle, tuhansien lukijoiden katse sinun viestiisi kiinnittyneenä? Tai haluatko tukea painetun lehden mainontaasi lisäämällä mainoksiesi digilehtiversioihin linkitykset sivuillesi?

Ota yhteyttä I-Medioiden yritysmyyntiin ja suunnitellaan yhdessä seuraava digilehtimainonnan toteutuksesi! Kysy myös mahdollisuudesta toteuttaa välisivumainos valitsemassasi paikallislehdessämme.

Kysy lisää >