I-Mediat on nyt sateenvarjona koko yritystarjoomalle. – Tahdomme olla alueen kattavin markkinointikumppani ideasta toteutukseen ja kanaviin saakka.

I -Medioiden uuden markkinointistrategian yhtenä isona tavoitteena oli selkiyttää yrityskuvaa erityisesti yritysasiakkaiden keskuudessa.

– Tuote- ja palveluvalikoimamme on laaja, mutta meillä ei ollut keinoja tuoda sitä selkeästi ja riittävän vahvasti esille markkinointimme keskittyessä pitkälti tuotelähtöisyyteen. Jatkossa I-Mediat -brändi toimii sateenvarjona koko B2B-tarjoomalle. Malli muuttaa myös tapaamme toimia ja kohdata asiakas hänen todelliset tarpeet huomioiden, kertoo I-Mediat Oy:n markkinointi- ja tuotekehitysyksikön vetäjä, markkinointipäällikkö Henna Kiikka.

Yrityksen markkinointiviestintää ja työnantajamielikuvaa rakennetaan I-Mediat brändin alle.

– Kuluttaja-asiakkaat kohtaavat I-Mediat brändiä sopivassa määrin – kuluttajille ykkösenä tulevat tutut tuotebrändit, kuten Ilkka ja Pohjalainen, joiden kautta asiakassuhteita luomme. Nyrkkisääntönä pidämme kuitenkin sitä, että mikään, mitä I-Mediat tuottaa, ei näy missään ilman I-Medioiden tunnusta.

I-Mediat on nyt sateenvarjona koko yritystarjoomalle. Kuluttajille ykkösinä tulevat edelleen tutut tuotebrändit, kuten Ilkka ja Pohjalainen, mutta I-Mediat näkyy myös niiden rinnalla. Kiikka painottaa yhteisöllisyyden ja paikallisuuden merkitystä.

– Vahvimmat brändit kasvavat aina yhteisön, asiakkaiden, työntekijöiden ja näiden yhteisen matkan kautta. Niin mekin. Tavoitteenamme on olla merkityksellisin media pohjalaisille ja lähdemmekin rakentamaan nyt yhteistä tarinaa.

Yhteinen tarina

I-Mediat Oy:n uutta brändiä alettiin tosissaan rakentamaan viime vuonna, jolloin yrityksessä käynnistyi sisältötoimisto Kubon johdolla yritysmielikuva- ja markkinointistrategiatyöpajat. Näissä työpajoissa oli mukana I-Medioiden henkilökuntaa monelta eri osastolta.

– I-Medioiden brändin rakentaminen on ollut osa isompaa muutosta. Maailma ja median kulutustottumukset muuttuvat nopeasti. Tämä on näkynyt I-Medioiden lehdissä jo tabloid- ja sisältöuudistuksina ja nyt oli yritysbrändin vuoro. Työpajoissa hahmotettiin ensin strateginen näkemys ja pohdittiin esimerkiksi sitä, että millainen I-Mediat olisi viiden vuoden kuluttua.

– Samalla pohdittiin erottautumistekijöitä ja brändihierarkiaa, toisin sanoen, miten I-Mediat eroaa kilpailijoistaan ja mikä on sen suhde omiin medioihinsa. Lopulta tämä kirkastui I-Medioiden ydinviestiksi, ”Yhteinen tarina”, Kubon Markus Frey kertoo.

Rauhallinen ja selkeä ilme

– Uusi visuaalinen ilme on tietoisesti rauhallinen ja selkeä. Tämä ratkaisu mahdollistaa sen, että I-Mediat voi esiintyä visuaalisella ilmeellään myös omien tuotebrändiensä, esimerkiksi Ilkan ja Pohjalaisen rinnalla. Ilmeestä haluttiin tehdä laadukas, ja sitä korostaa vaalean raikas yleisilme. Sininen väri tuo mukaan sähköä.