Seinäjoen Ideapark ja I-Mediat Oy markkinointiyhteistyöhön

I-Mediat Oy ja Seinäjoen Ideapark ovat sopineet mittavasta markkinointiyhteistyöstä, jossa Ideapark keskittää kaikki markkinoinnin ostonsa I-Medioille. Markkinointipalvelujen lisäksi I-Mediat vastaa Ideaparkin digitaalisten näyttöjen mainospaikkojen myynnistä.

Ideapark vakuuttui I-Medioiden kokonaisvaltaisuudesta

Seinäjoelle avataan marraskuussa 2019 Suomen kolmas Ideapark, joka kokoaa peräti 7 hehtaarin kokonaispinta-alalle yli 100 eri toimialan yritystä. Näin suurelle kauppakeskukselle on tärkeää tavoittaa kaikki potentiaaliset asiakasryhmät kaikissa kanavissa, mikä vaatii vankkaa markkinointiosaamista. I-Mediat oli kauppakeskuksen toimitusjohtaja Petri Hälin mukaan luonteva valinta markkinoinnin kumppaniksi.

– Emme halunneet kasvattaa oman organisaatiomme kokoa liikaa, vaan haimme riittävän suurta kumppania, joka pystyy täyttämään tarpeemme kokonaisvaltaisesti. Totesimme, että jos jokaista markkinoinnin ja myynnin osa-aluetta hoitaisi eri toimija, kävisi kuvio ajankäytöllisesti haastavaksi. I-Medioiden kohdalla meihin tekikin vaikutuksen laaja palvelukokonaisuus. Lisäksi I-Mediat on tunnettu paikallinen toimija, jonka hartioissa riittää leveyttä vastaamaan näinkin ison kokonaisuuden toteuttamisesta.

Kokonaisvaltainen markkinoinnin, myynnin ja mainonnan yhteistyö edustaa I-Medioiden uudistettua palvelumallia ja siksi yhteistyösopimuksen syntyminen otetaan yhtiön sisällä erityisen hyvillä mielin vastaan.

– I-Medioilla on paljon isoja asiakkuuksia jo ennestään ja on hienoa, että myös alueelle syntyvä uusi merkittävä toimija lähtee tekemään näin laajamittaista yhteistyötä kanssamme. Kattavien palvelujemme ja kanaviemme avulla Ideapark onnistuu hienosti tavoittamaan haluamansa kohderyhmät Etelä-Pohjanmaalta ja Pohjanmaalta, iloitsee I-Medioiden myyntijohtaja Timo Ranta.

I-Mediat vahvasti mukana markkinoinnin arvoketjun eri vaiheissa

I-Medioiden viime aikojen yritysostojen ansiosta Ideaparkin kaltaisten laajojen markkinointikokonaisuuksien toteuttaminen on nyt mahdollista ns. yhdeltä luukulta. I-Mediat on laajentanut viimeisen vuoden aikana markkinointipalvelujen valikoimaansa ulkonäyttöliiketoimintaan, vaikuttajamarkkinointiin (somessa.com Oy Ab) sekä myynnin ja markkinoinnin asiantuntijaosaamiseen (Myynninmaailma Oy).

I-Medioiden uusi palvelukokonaisuus muodostuu painetun markkinoinnin ja digimarkkinoinnin ratkaisuista, markkinoinnin ja viestinnän suunnittelusta ja toteuttamisesta sekä paino- ja jakelupalveluista. Ideaparkin kanssa alkava yhteistyö on hyvä esimerkki uuden mallin tehokkaasta hyödyntämisestä.

– Kokonaisuus vaikuttaa meidän näkökulmastamme hyvältä, pystymme tekemään pitkäjänteistä markkinointia toimivaksi todettuja perinteisempiä medioita hyödyntäen, minkä lisäksi uudet avaukset auttavat meitä hyödyntämään nousevia markkinoinnin keinoja. Näen muun muassa vaikuttajamarkkinoinnissa paljon potentiaalia tulevaisuutta silmällä pitäen, Häli kertoo.

– On mukava huomata, että Ideaparkin puolella on otettu uudistettu palvelumallimme positiivisesti vastaan. Jatkossa tavoittelemme lisää juuri tämän tyyppisiä kumppanuuksia, joissa olemme mukana asiakkaidemme markkinoinnin arvoketjussa koko matkalta aina suunnittelusta toteutukseen – tarvittaessa vaikka ikkunoiden ja autojen teippaukseen saakka, kommentoi Ranta.

I-Mediat suunnittelee parhaillaan Seinäjoelle marraskuussa avattavan kauppakeskuksen visuaalista ilmettä yhdessä Ideaparkin kanssa. Suunniteltu ilme tulee näkymään vahvasti eri kanavissa avajaisten ympärillä.

 

Lisätietoja:

Myyntijohtaja Timo Ranta, I-Mediat Oy, puh. 050 316 1910
Toimitusjohtaja Petri Häli, Ideapark Seinäjoki, puh. 040 352 1111